Informacje o systemie i ochrona danych osobowych

I. System Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami –„Helpi” – informacje ogólne

1. System Wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami –„Helpi” (dalej system Helpi) jest autorskim, internetowym systemem AGH, za pośrednictwem którego osoby o szczególnych potrzebach, mogą realizować swoje prawa.

2. W ramach funkcji systemu Helpi, można w szczególności:
a) składać wnioski o różne formy wsparcia, a także na bieżąco weryfikować status załatwianych spraw;
b) umówić spotkanie z pracownikiem Działu Dostępności lub psychologiem – w formie on-line lub stacjonarnej w siedzibie Działu Dostępności;
c) otrzymywać wiadomości z systemu Helpi, w tym informacje o aktualnej ofercie udzielanego wsparcia.

3. System Helpi dostępny jest pod adresem internetowym www.helpi.agh.edu.pl 

4. Podmiotem zapewniającym możliwość korzystania z systemu Helpi jest Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica (dalej: AGH), z siedzibą przy al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków.

5. System Helpi jest obsługiwany przez Dział Dostępności, będący jednostką organizacyjną Uczelni (dawniej: Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych).

W razie pytań, wątpliwości, dotyczących funkcjonowania systemu Helpi, zgłaszania nieprawidłowości dotyczących działania systemu, można kontaktować się z pracownikami Działu Dostępności AGH w następujący sposób:

  • telefonicznie: 12 617 46 30
  • elektronicznie (e-mail): dostepnosc@agh.edu.pl
  • osobiście w siedzibę Działu Dostępności: Kraków, budynek DS. „ALFA”, przy ul. Reymonta 17, pok. 40, 41 (parter).

II. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w systemie Helpi
W systemie Helpi będą gromadzone dane osobowe użytkowników wnioskujących o wsparcie.  W związku z tym, poniżej zamieszczamy informacje wymagane przepisami art. 13 ust. 1 i 2 RODO[1]

1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych gromadzonych w systemie Helpi jest Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica (dalej: AGH),
z siedzibą przy al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków.

2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych
W AGH wyznaczono Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować w następujący sposób:

  • telefonicznie: 12 617 53 25,
  • elektronicznie (e-mail): iodo@agh.edu.pl
  • tradycyjnie pisemnie na adres AGH - z dopiskiem „IODO”
  • osobiście: Kraków, al. Mickiewicza 30, budynek A0, III piętro, pok. 323  

3. Cel przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe użytkowników systemu Helpi, są przetwarzane w celu realizacji usług oferowanych przez Dział Dostępności w ramach wypełnienia zadań publicznych ciążących na AGH, o których więcej piszemy w pkt. 4 poniżej.

4. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
a)
dane osobowe (zwykłe) są przetwarzane w trybie art. 6 ust. 1
lit. e RODO tj. ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
b) dane osobowe (szczególnej kategorii tj. dotyczące zdrowia, w tym niepełnosprawności) są przetwarzane w trybie art. 9 ust. 2 lit. g RODO tj. ich przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym

Zgodnie z przepisami art. 11 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce jednym z podstawowych zadań uczelni jest stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na uczelnię w celu odbywania kształcenia, kształceniu oraz prowadzeniu działalności naukowej;

5. Odbiorcy danych osobowych
1) Odbiorcami danych osobowych użytkowników systemu Helpi, będą pracownicy AGH upoważnieni do ich przetwarzania.
2) Odbiorcami danych osobowych użytkowników systemu Helpi mogą być również  podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie przepisów prawa (organy państwowe, ochrony prawnej, organy samorządu terytorialnego, bądź podmioty przeprowadzające czynności kontrolne) lub podmioty prowadzące wsparcie technologiczne dla systemu Helpi.
3) Dane osobowe użytkowników Helpi nie będą przekazywane podmiotom i państwom trzecim za wyjątkiem, gdy obowiązek przekazania danych przez Administratora wynikać będzie z przepisów prawa.

6. Dobrowolność podania danych osobowych
1) Podkreślamy, że podanie danych osobowych przez użytkowników systemu Helpi, jest dobrowolne. W niektórych sytuacjach pracownicy Działu Dostępności mogą prosić o dodatkowe informacje lub dostarczenie dokumentów potwierdzających  określone informacje. Ich przekazanie jest również dobrowolne. Skutkiem niepodania danych lub niedostarczenia wymaganych dokumentów może być brak możliwości realizacji usługi przez Dział Dostępności. O konieczności dostarczenia informacji, bez których rozpatrzenie sprawy nie będzie możliwe, każdorazowo informują pracownicy Działu Dostępności, w zależności od charakteru sprawy.

7. Okres przetwarzania /przechowywania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane przez AGH przez czas niezbędny do realizacji celów dla których dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane / archiwizowane przez okres wynikający z prawa wewnętrznego AGH – Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

8. Informacja o prawach osoby, której dane są przetwarzane
1) Każdy użytkownik Helpi ma prawo do żądania od AGH dostępu do swoich danych oraz prawo ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do ograniczenie przetwarzania danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
2) Każdy użytkownik systemu Helpi ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w trybie art. 77 RODO (…każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, (…) jeżeli sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczące narusza niniejsze rozporządzenie);

9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji / profilowanie
Informujemy, że użytkownicy systemu Helpi nie będą podlegali zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, ani nie będą profilowani.

III. Informacja o plikach cookies
Korzystamy z plików cookie w celu zwiększenia komfortu przeglądania oraz do mierzenia liczby odbiorców  

[1] Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r)